Saturday, May 19, 2012

A long wait.

Detik demi detik, saat kian melaju, minit makin menggila, jam makin mengamuk. At last, it is time. Its about time aku akan meninggalkan kolej zaman remaja aku, and move on ke dunia dewasa. A year full with happiness, tear, complicated truth, macam-macam terjadi dalam setahun ni.

Permulaan aku memasuki kolej, sebenarnya aku cuma nak lari dari kesedihan Mei 2011 aku tu, tapi bila aku sedar, ianya bukan sekadar hilangkan sedih, its about future. Aku belajar untuk hidup. Aku jumpa kawan, lawan, dan macam-macam lagi golongan yang pelik-pelik. Haha. Okey saja buat serious, habit :D



Dengan rasa sukacita inginlah saya khabarkan kepada awak semua yang saya akan mengakhiri semester saya dan menanam anggur sepenuh masa di belakang rumah. Paling celaka 2 bulan duduk rumah besarkan punggung. Dan few weeks left before I'm leaving for Ipoh, dah mula rasa bipolar sama ada nak balik Ipoh ke tak. Rindu adik beradik tak kandung kat sini tapi sayang nak tinggalkan wifi yang laju dan makanan yang enak belaka dekat rumah. Indecisive sungguh. Saya sedih (tetiba) and saya mengidam maggi asam laksa yang sebungkus cuma berharga RM1 tapi nak buat macam mana saya tak bekerja dan sudah tentulah duit takkan datang berlari lari anak masuk ke dalam dompet saya bukan. Terkubur la impian saya nak pergi shopping dan beli baju baju baru hmm dah mula rasa nak mood swing baik saya blah sekarang bye. Saja je nak merepek. Tengoklah betapa bernilainya masa yang aku ada dekat rumah sampai merepek pun ikut kemahuan sendiri. Apabenda ni dahlah bye.

No comments:

Post a Comment