Wednesday, May 30, 2012

A Roundabout


Kadang kadang aku tertanya-tanya, kalau betul kau yang aku cari selama ini. Entahlah, apa aku merepek ni. Tapi aku macam tak keruan sejak kebelakangan ni. Segala benda yang aku buat, mesti buat aku teringat dekat kau. Baik mandi, baik makan, baik tidur, baik segala gala benda yang aku buat hari-hari. Rasa rindu ni lain macam. Tak macam selalu. Entah, aku pun tak tahu. Kenapa kau suka menyemak dalam kepala otak aku? Tapi kalau kau tak menyemak, aku pulak yang rasa semak. Tak payahlah, teruskan menyemak dalam kepala otak aku. Suka sebenarnya, serabut kadang-kadang sebab semakin kau mensemakkan diri kau dalam kepala otak aku, makin rindu aku dekat kau. Semakin rindu aku dekat kau, semakin tak keruan aku dibuatnya.

Kadang kadang aku terfikir, kenapa bukan aku yang jumpa kau dulu. Kalau tak, tak perlu sorok sebegini. Tak perlu berahsia macam ni. Tapi hakikatnya, bukan aku yang jumpa kau dulu. Itulah yang aku macam tak boleh terima sekarang ni. Rasa nak meroyan jugak kadang-kadang tapi macam tak ada point. Cara kau jaga aku, cara kau sayang aku, cara kau buat semua benda untuk aku, and yang paling penting kau terima aku apa yang aku ada. Ciri-ciri dah ada, tapi masalahnya sekarang ni aku tak boleh terima yang kau bukan milik aku. Kau milik orang lain. Belum sepenuhnya, selagi belum kahwin. Aku rasa jahat. Kejap. Apa ni. Ok lupakan. Tapi hati aku yang tak berapa nak besar ni kuat mengatakan benda yang aku seringkali nafi bila aku fikir tentang dia. Dia bukan milik aku. Tetapi lepas tu aku fikir balik apa yang dah terjadi, mesti Allah ada agenda Dia sendiri kenapa Dia mempertemukan kita (betul ke ayat mempertemukan tu?) dan kita pun dah sampai sejauh ni. Terkadang aku rasa macam taknak lepaskan kau sampai aku mati. Seram jugak bunyinya tu. Jangan risau, aku tak bela saka. Kalau ada pun aku suruh dia menyamar jadi aku hehehehehe. 

Entahlah. Korang jangan salah faham pulak. Aku tak ada rosakkan hubungan siapa siapa. Cuma dia tu yang macam pening pening ayam sikit. Aku tahu, dah nampak macam buaya disitu tapi dia bukan orang yang macam tu. Perempuan perempuan macam tu yang aku pernah jumpa dulu semuanya perempuan tak matang. Dia lain. Dia matang. Cara dia layan aku pun dah boleh nampak. 150 juta (tetiba) tak adalah maksud aku lagu tu boleh describe macam mana aku dengan dia. Aku rasa macam aku dah merepek jauh sangat je. Selalu macam ni. Hmm nanti aku datang lagi. Bye. 

No comments:

Post a Comment