Tuesday, July 3, 2012

Real Steel, settlekan sampai habis.

Matahari masih macam biasa.

Masih di timur bangunnya.
Aku pun,
masih macam biasa.

Hari ni hari biasa.

Gema keluh kesah di persegi kecil, seperti biasa kadarnya.
Erangan macam biasa.
Tak kuat tak pelan, 
tak putus, masih bertahan.

Hai.
Itu aku, sedang berak.
Saja nak kenalkan diri.

Teran terakhir.
Paling last.
Bunyi luar biasa kuat bila ketul akhir jatuh hentam air.
Dengar macam berat.

"Hai, Naim."
Eh.
Aku toleh ke belakang.

Ada lelaki handsome.
Handsome sekali.
Kuyup.
Aku tanya dia siapa.

Jawabnya,
"Aku perasaan kau."

Aku malas nak gurau pagi pagi.
Sebab tu siang - siang aku tak dengar Sinar fm.
Penyampai radionya banyak bergurau.
Bergurau, dan gelak sendiri.
Ya.

Jadi aku tanya lah,
apa dia buat dalam teritori peribadi aku.

Jawabnya,
"Bila aku tak boleh keluar ikut mulut, aku keluar ikut punggung. Biasa."

Aku diam.

Dia tenung aku.
Aku tenung dia.
Tajam.

Dia macam takut takut.
Tapi masih buat cool.
Redup mata dia laju menjunam turun sampai paru paru aku sakit.

"Naim? Kau.. tak marah kan, aku keluar?"

"Tak."

"Oh, baguslah! Aku fikir kau marah tadi, leganya bila-- "

"Tapi aku malu."

Belum sempat dia cakap apa apa, aku tumbuk muka dia.
Dia jatuh.
Tak sempat dia menangis,
rusuk dia aku pijak lima kali.
Dalam hidup ni, bertindak kena cepat.
Itu yang mak aku pesan.
Aku angkat dia, dan lumat-lumatkan penuh ke dalam lubang jamban.


Cepat cepat tekan flush.
Air berebut-rebut lemaskan si teruna mati.
Hilang.

Aku mengeluh.
Duduk kejap di sudut bilik air.
Penat.
Lelaki  menyusahkan.



Dengan malas, aku renung jamban.



Huh.



Salah makan agaknya.

No comments:

Post a Comment